Van Angerechtsweg naar St. Josephweg. (Heet Polweg en vormde vroeger – voor de bouw van de seniorenwoningen aldaar – een logisch geheel met de nu beklinkerde Polweg die loopt van Meentweg naar St. Josephweg.)
Van Angerechtsweg naar St. Josephweg. (Heet Polweg en vormde vroeger – voor de bouw van de seniorenwoningen aldaar – een logisch geheel met de nu beklinkerde Polweg die loopt van Meentweg naar St. Josephweg.)
Hier even de juiste uitleg, zoals het in het boek Groeten uit mooi Blaricum staat.
Polweg
De Polweg begint aan de Meentweg, schuin tegenover de ingang van het nieuwe gezondheidscentrum. Hij kruist de St. Josephweg en komt uit op de Angerechtsweg. In 1927 besloot de gemeenteraad het volgende: “Voor de weg lopende van de Angerechtsweg (eerste weg links na de Mosselweg in de richting van de Meent) kruisende de St. Josephweg, naar de Meentweg te noemen Kameelwegje”. Vermoedelijk had deze naam te maken met de vorm van het dak van de boerderij ‘de Pol’ die aan deze weg staat. Later is de weg omgedoopt in de Polweg, vernoemd naar Bart van de Pol die woonde in de boerderij wat nu Polweg nr. 10 is.
Met vriendelijke groet, Frans Ruijter.
LikeLike
Hallo Frans,
Wederom erg leuk van dit soort achterliggende gegevens te vernemen…
Allemaal uit de archieven van de Historische kring ??
LikeLike