



Foto Bob: Oog
Screenshots: HuizerNieuws




Foto Bob: Oog
Screenshots: HuizerNieuws
Ja, er is wat gaande op Blaricums enige echte natuurijsbaan bij Rust Wat, maar er is nog wel wat vorst nodig. IJsmeesteres Gigi: ‘Onze Koek en (Be)zopie staat in de startblokken. Zodra het ijs betrouwbaar is, komt dat op onze social media.’ Vooruitzichten van het KNMI: het kan vriezen, het kan dooien.
Vanmiddag opende burgemeester Barbara de Reijke in de Blaercom de expositie Het verhaal van de vluchteling. Het is een initiatief van verschillende regionale organisaties, waarbij een aantal vluchtelingen die hier nu (tijdelijk) wonen in beeld en aan het woord komen. Met als bedoeling ‘culturen bij elkaar brengen en empathie losmaken’. Naast muziek was er het relaas van de Oekraïense Anna Smolovyk: echtgenoot daar en zij hier met twee dochters en werkzaam als zelfstandig hovenier met circa 100 klanten. ‘Ooit komt er vrede en dan gaan we terug.’

Zeker. Overigens maakt Oog alleen foto’s … 🙂

Indien u LinkedIn heeft, kunt u zelf direct reageren. Zo niet, dan kan dat via Oog-mail (HIER) – uw info wordt doorgestuurd.
Burgemeester Barbara de Reijke reikte vanmiddag in het gemeentehuis aan acht deelnemers aan een fotowedstrijd voor Blaricumse groep-achters prijzen en oorkondes uit.
Van de ruim 40 inschrijvingen was volgens zowel de Vakjury als ‘het Publiek’ de foto van Remco Smit van OBS De Bijvanck de beste. Onderliggend verhaal is dat ten tijde van het maken van de foto Remco en zijn moeder ziek waren – en nu zijn ze allebei weer gezond. Een portret van Remco vindt u hier op Blaricumse Ogen.

En natuurlijk een groepsfoto van alle a.s. Oog-opvolgers en hun werk. Vierde van links Gert-Jan den Besten, een van de vier fotografen die de wedstrijd hebben georganiseerd.

Slagerij Stut zoekt versterking van het team – en wie weet …
… als je weet wat dit uiteindelijk wordt, dan ben je al een behoorlijk eind goed op weg!