En als je deze aso lui op hun gedrag aanspreekt (dit moest toch van ex wethouder Jan Heybroek?) krijg je als commetaar: “Maar ik sta hier maar heel even”. het is in en in triest te moeten constateren, dat dit het ‘nieuwe’ Blaricum wordt. Waarom staat de politie wel op de Prins Hendriklaan te controleren of je niet harder dan 50 rijdt en niet hier in het dorp, om dit ergelijke gedrag eens te beboeten? De Prins Hendriklaan is de meest veilige weg in Blaricum. Apart fietspad, huizen die ver van de weg afliggen. Ik snap er niets meer van. Het zal wel iets met geld te maken hebben denk ik.
Ja ik schrik elke keer weer hevig als ik in mijn oude dorp kom. Niet alleen van deze wildparkeerders maar ook van de enorme drukte, met al die grote auto’s die elkaar niet voorlaten. Wil ik gewoon bij de viswinkel langsrijden dan zetten tegemoetkomende autobestuurders je gewoon klem, bang dat je het parkeerplekje inneemt wat ze op het oog hebben. Ook ben ik enorm geschrokken hoe, in een paar jaar tijd, de mentaliteit in het dorp veranderd is, ik schrik ervan hoe de meeste mensen (import) nu met elkaar omgaan! Ook bij de Meelmuis parkeren ze de auto’s nog dubbel (en het zijn niet eens klanten!!!) net als bij Töpfel. Helaas denken de “nieuwe” Blaricummers dat, naast hun huis, ook de rest van het dorp hun eigendom is. Blaricum is in een generatie veranderd van een gezellig boerendorp waar iedereen bij elkaar achterom kwam in een overjarig kil Yuppendorp. Maar!!!!!!!!! gelukkig zijn er nog de “Asterix”-bewoners, die, zo nuchter als ze zijn, niet meeveranderen. Uderzo en Goscinny zouden er hele studies van hebben kunnen maken; genoeg stof voor een nieuwe uitgave! “Rare Jongens, die Buppen!!!”
Natuurlijk hebben bovenstaande schrijvers gelijk met hun waarnemingen in ons mooie dorp, sterker nog ik ben het roerend met ze eens, maar gelukkig zijn er nog genoeg (wel fatsoenlijke) inwoners die zich niet schuldig maken aan dit soort gedrag.
Laten we met z’n allen proberen de leefbaarheid in ons mooie dorp te behouden…
ps
Vanochtend werd ik bijna voor m’n sokken gereden door een Audi-Stationwagon die als een gek bij de ABN-AMRO de stoep op vloog even gauw bij AH z’n postbus te checken??…..:-(
Helaas had ik (in tegenstelling tot Peter) niet m’n camera bij me…:-(
Dat krijg je er van als die jongens van Van de Bergh Zwart/Rode Stierenlappen ophangen….
LikeLike
En als je deze aso lui op hun gedrag aanspreekt (dit moest toch van ex wethouder Jan Heybroek?) krijg je als commetaar: “Maar ik sta hier maar heel even”. het is in en in triest te moeten constateren, dat dit het ‘nieuwe’ Blaricum wordt. Waarom staat de politie wel op de Prins Hendriklaan te controleren of je niet harder dan 50 rijdt en niet hier in het dorp, om dit ergelijke gedrag eens te beboeten? De Prins Hendriklaan is de meest veilige weg in Blaricum. Apart fietspad, huizen die ver van de weg afliggen. Ik snap er niets meer van. Het zal wel iets met geld te maken hebben denk ik.
Maar we houden moed Frans Ruijter
LikeLike
Interessant is te zien hoe de stoepparkeerders in hun eigen straat omgaan met de berm voor hun huis. Stoeprovers zijn soms (…) ook bermkapers!
LikeLike
Ja ik schrik elke keer weer hevig als ik in mijn oude dorp kom. Niet alleen van deze wildparkeerders maar ook van de enorme drukte, met al die grote auto’s die elkaar niet voorlaten. Wil ik gewoon bij de viswinkel langsrijden dan zetten tegemoetkomende autobestuurders je gewoon klem, bang dat je het parkeerplekje inneemt wat ze op het oog hebben. Ook ben ik enorm geschrokken hoe, in een paar jaar tijd, de mentaliteit in het dorp veranderd is, ik schrik ervan hoe de meeste mensen (import) nu met elkaar omgaan! Ook bij de Meelmuis parkeren ze de auto’s nog dubbel (en het zijn niet eens klanten!!!) net als bij Töpfel. Helaas denken de “nieuwe” Blaricummers dat, naast hun huis, ook de rest van het dorp hun eigendom is. Blaricum is in een generatie veranderd van een gezellig boerendorp waar iedereen bij elkaar achterom kwam in een overjarig kil Yuppendorp. Maar!!!!!!!!! gelukkig zijn er nog de “Asterix”-bewoners, die, zo nuchter als ze zijn, niet meeveranderen. Uderzo en Goscinny zouden er hele studies van hebben kunnen maken; genoeg stof voor een nieuwe uitgave! “Rare Jongens, die Buppen!!!”
LikeLike
Natuurlijk hebben bovenstaande schrijvers gelijk met hun waarnemingen in ons mooie dorp, sterker nog ik ben het roerend met ze eens, maar gelukkig zijn er nog genoeg (wel fatsoenlijke) inwoners die zich niet schuldig maken aan dit soort gedrag.
Laten we met z’n allen proberen de leefbaarheid in ons mooie dorp te behouden…
ps
Vanochtend werd ik bijna voor m’n sokken gereden door een Audi-Stationwagon die als een gek bij de ABN-AMRO de stoep op vloog even gauw bij AH z’n postbus te checken??…..:-(
Helaas had ik (in tegenstelling tot Peter) niet m’n camera bij me…:-(
LikeLike