We zullen zien (2)

Dokter Catzlaan: weg is weg. Op het begeleidende tekstje bij de tweede foto is lekker veel commentaar en ook wat grumpy old (wo)men-gepruttel gekomen. Kennelijk zijn regionaal-gerichte, sociaal-herkenbare en o zo rake kanttekeningen van Youp van ’t Hek (‘parelkettingteven’) en de soms wat grovere van Hans Teeuwen erg salonfähig en tot groot geschater leidend, maar als er vanuit eigen gelederen een knipoog-pennenstreek wordt gemaakt over te verwachten standaard preppyness, dan klinkt er ook zoiets als ‘jaloers?’, ‘trieste man’, enz. Bij de volgende sloop en herbouw zullen we voor de zuurpruimpjes onder u iets minder voor de hand liggends bedenken: iets angst-opwekkends over wooncontainers en vluchtelingen, ok? Misschien wel een shoarmatent met waterpijpterras bij de muziektent.
Het merendeel der reacties was evenwel (overdreven) instemmend en meelachend. Leerzaam was die uit kringen van ‘echte’ Blaricummers (zeg maar uit de altijd gelijk hebbende regionen van d’Ouwe Tak-bewoners): ‘Dat grind, dat noemen wij grijs grafgrind, want dat is helemaal niet Blaricums!’ Misschien een somber bericht voor modieuze architecten, maar een goed bericht voor de hoveniers … We zullen zien – mits er niet maandenlang van die zwart-beschermde bouwhekken komen, ‘opgefleurd’ met van die opdringerige logo’s, teksten en afbeeldingen.

Zijn wel klaar met die brug, hè?!

Ja, …

… echt wel! (Is 2,55 meter lang en weegt 0,84 ton.)

Brug rijden (update)

Afgelopen avond en vannacht is na een starthandeling van minister Melanie Schultz van Hagen van Infrastructuur en Milieu en voor circa 150 fotografen zichtbaar vanaf een belabberde plek de spoorbrug bij Muiderberg over de A1 gereden. Ze (de brug dus) weegt 8400 ton en is 255 meter lang.

Vanuit de pendelbus: om 22:45 uur was de brug halverwege. (Helaas stond de sluitertijd op 1/13 en wiebelde de bus …) Foto vanaf De Goog, wat een veel betere perslocatie was  geweest.

Als een kaartenhuisje en dan …

… een nieuw huis bakken.

Capittenweg/Driftlaan.