Goed bezig

In het kader van NLdoet werd vanmiddag bij De Droomboom het oude roestige hek weggehaald door…

… leden van het college van B&W, geholpen door wat goedwillende burgers en een zekere fotograaf.

Onder elkaars nieuwe pannen

De Noord: een rijtje buren helpt elkaar met het vernieuwen van de dakpannen.
pannenbuurtdenoordkl

Dus ook voor de KNRM …

… een VVD-taart.
Foto aangeleverd.

Waardering met taart

De VVD-Statenfractie van Noord-Holland heeft haar traditionele waarderingstaarten uitgereikt. Op voordracht van VVD-fractievoorzitter Rosmarijn Boender (r) is een taart, ‘vanwege de bijdrage aan lokale verbindingen’, gegaan naar de OranjeVereniging. Statenlid Petra van Harskanp overhandigde de taart aan OV-voorzitter Henk van der Veen. Morgen krijgt de KNRM er ook een (of meerdere), ‘vanwege hun bijdrage aan de veiligheid’. De vrijwilligers van de OV moesten eerst even op de foto en mochten daarna ‘aanvallen’.

Voor heel veel opkikkerdagen

Twee maanden geleden hield de OBB een sponsorloop voor de Stichting Opkikker. Vandaag kreeg de stichting een cheque van € 5600 overhandigd.

Naar het WK

Mieke van Diepen deed mee aan de Puur brood-loterij en is een van de 25 winnaars van twee kaartjes voor het WK-schaatsen in Heerenveen. Mieke kreeg ze overhandigd door Jochem Uytdehaage, onder toeziend oog van Puur brood-bakker Frans Wassenaar. Een deel van de opbrengst van de verkochte Puur-broden (er deden circa 500 bakkerijen verspreid over het gehele land mee) gaat naar de Stichting Sporttop.

Health Center FIT NieuwjaarsZit groot succes

Circa 185 deelnemers zaten rond het middaguur enkele minuten of langer in het koude Gooimeer. Wim ‘Iceman’ Hof en de Gooise ijsmannen Henk van den Bergh en Mathijs Storm gaven instructies, warming-up en begeleiding. Frans Ruijter was spreekstalmeester van dienst. Het goed georganiseerde evenement is voor herhaling vatbaar – ook in juli? Artikel over koud douchen hier.

Loe van der Borgh – die was ook écht jarig.

2014 – samengevat

Gulle gastheer Gordon

Blushing: eigenaar Gordon ontving vandaag circa 100 eenzame ouderen en bezorgde hen met kerstkoor en lunch een fijne dag.

Het aanspreken – The exhortation

16:10 uur: dorpsgenoot Jan Heybroek spreekt Engeltalige automobilist (‘No, I don’t speak Dutch’) aan op het feit dat hij zonder kaart op een invalidenparkeerplaats staat. Ervan overtuigd dat hij (de bestuurder) de slimste is, vraagt hij of er soms invaliden zijn geweest die op de plek hadden willen staan. En vraagt, als het antwoord ja is, waar die nu dan zijn … Als reactie krijgt hij uitleg over het feit dat het hier regel is dat je je aan de regels houdt, zeker als het gaat om invalidenplaatsen. Dan komen de reacties: a) Het was maar twee minuten (het waren er vijf); b) Ben je van de politie?; c) Waar bemoei je je mee?; d) Blijf je daar staan of moet jij wél invalide worden? en e) Ga ’s wat doen … – en dat alles in soepel Engels en in even soepel Engels beantwoord. De echte ‘spirit of Christmas’ had deze bloke nog niet. Op de weergaloze final words van Oog – it’s all about your morality – bleef het stil en werd er pruttelend weggereden …

Voor die ene leuke dag

De leerlingen van de OBB deden vanochtend mee aan een sponsorloop voor Stichting Opkikker, die langdurig en vaak ernstig zieke kinderen en hun familieleden ‘de dag van hun leven’ bezorgt. De opbrengst wordt later bekend gemaakt.

Het parcours was ‘een rondje om de school’ – genoeg ouders droegen bij aan begeleiding, support en veiligheid.

Een passerende buurtpoes leek ook wel behoefte te hebben aan een opkikkertje.