Dorpsgenoten in de Spiegelzaal

Gisterenmiddag vond in de Spiegelzaal van Het Koninklijk Concertgebouw een bijzondere muziekuitvoering plaats. Het ging om een muzikale vertolking van de roman Madame Bovary van Gustav Flaubert. Dorpsgenoot Piet Souer (fameus componist en nog veel meer) schreef de composities, op teksten van Mary Susan Applegate (bekend van ondermeer songs van Celine Dion), georkestreerd door Tom Bakker en geproduceerd door Gregory Elias. Dorpsgenote Marijke Verkoren had met haar Ladies in Art deze middag met Madame Bovary – her story in music georganiseerd.

Het intro werd gesproken door Ivo Niehe, als narrator trad op Adriaan van Dis. Niehe stelde dat Piet Souer hiermee zijn magnum opus had geschreven; Souer stelde later dat hij Madame Bovary inderdaad als zijn levenswerk beschouwt.

Uitvoerenden waren de sopraan Anna Majchrzak en de tenor Leon van Liere.

Fleurige opening

Wethouder Fleur van der Kleij (namens de partij Leefbaar Huizen verantwoordelijk voor de portefeuilles jeugd, gezondheid, sport, speelruimte, recreatie, dierenwelzijn en mobiliteit) heeft vanmiddag de Huizer vestiging van Dock Blue geopend. Hier kunnen personal trainers met hun klanten terecht. Bedrijfsleider is dorpsgenoot Jaco Kirchjunger die tevreden meldde: ‘De business ligt mooi op schema.’

.

Straatkunst

Naarden, Huizerstraatweg, onder de A1.

Prettig om te ontdorpen

De Groene Afslag, bij voormalig Tergooi onder de A1 door en dan rechtdoor het terrein op (van de voormalige Kolonel Palm-kazerne). De hei is vlakbij, een mooi complex waar de komende jaren heel veel gaat gebeuren. Nu al prettig om ‘even eruit te zijn’.

Groetjes thuis

Cadillac DTS Limousine op de Bollelaan, Huizen; …

… met ‘ervoor’ en ‘erachter.

Weekend mooi wandelweer

Bijvoorbeeld in het Paardenbos bij Soestdijk.

Ook daar

Bij de nieuwe Groene Afslag, tegenwoordig in Bussum.