Pas in hemelsnaam op met elk ja van gedeputeerde Post!

Weet u het nog? De coalitie van Hart voor Blaricum, De Blaricumse Partij en CDA die, keihard tegen het coalitieakkoord in en aangelengd met DAB enerzijds en D66 en VVD anderzijds, gesplitst stemde over ‘niet meerijden over ’t Merk, wel over de Meent, mits geen vrije busbaan’? Al iets over gehoord? Nee. Enig effect vernomen van het voor wethouder Boersen 200.000 euro betaalde entreegeld voor de HOV-Stuurgroep? Nee.

Zie hoe het met de HOV in Uden gaat. Aanvullende kosten voor aapassingen van het HOV-traject. Duur betaalde en waarschijnlijk best wel veilige rotondes die – omwille van de HOV – weer moeten worden verwijderd. Elders ook ingrepen in de bestaande situatie – iets waarover dapper en duidelijk Huizen klip en klaar heeft gezegd ook dat soort veranderingen bij het realiseren van de Meent-variant pertinent niet te willen.

Ofwel: een nee van gedeputeerde Post tegen ‘Meent-variant zonder vrije busbaan’ is een slechte zaak, een ja mogelijk nog slechter …

Screenshot van Brabants Dagblad; hier hele bericht.

Pas in hemelsnaam op met elk ja van gedeputeerde Post!

Weet u het nog? De coalitie van Hart voor Blaricum, De Blaricumse Partij en CDA die, keihard tegen het coalitieakkoord in en aangelengd met DAB enerzijds en D66 en VVD anderzijds, gesplitst stemde over ‘niet meerijden over ’t Merk, wel over de Meent, mits geen vrije busbaan’? Al iets over gehoord? Nee. Enig effect vernomen van het voor wethouder Boersen 200.000 euro betaalde entreegeld voor de HOV-Stuurgroep? Nee.

Zie hoe het met de HOV in Uden gaat. Aanvullende kosten voor aapassingen van het HOV-traject. Duur betaalde en waarschijnlijk best wel veilige rotondes die – omwille van de HOV – weer moeten worden verwijderd. Elders ook ingrepen in de bestaande situatie – iets waarover dapper en duidelijk Huizen klip en klaar heeft gezegd ook dat soort veranderingen bij het realiseren van de Meent-variant pertinent niet te willen.

Ofwel: een nee van gedeputeerde Post tegen ‘Meent-variant zonder vrije busbaan’ is een slechte zaak, een ja mogelijk nog slechter …

Screenshot van Brabants Dagblad; hier hele bericht.

Ook zo’n verkeersmaatregel …

… waardoor het lokale politieke geweten is gesust – maar die niet werkt. Foto gemaakt om 13:56 uur.

Verwarde semi-sportschool-Zuidasser met premature Halloween-kuiten …

… doet op de mooie maandagochtend drievoudig raar parkeergedrag, maakt Oog eerst uit voor dorps-sneu en ‘niets’, wordt dan verbaal en op een voor hem onbereikbaar niveau afgefakkeld en vindt Oog bij het hartelijke afscheid een held. Snel geleerd – weer een tevreden klant …

Veilig fietsen in een mooi dorpscentrum

Linda Eggenkamp en haar dochters Anniek en Eva (voorop) zijn daar kleinegrote voorstandsters van.

Hallo bridge-zusters! Veroorzaken jullie parkeerproblemen?!

‘Ohhh … meneer Oog toch! Nee, natuurlijk niet!’

Strijdbaar bij 6FM over de blauwe zone

Peter van Rietschoten en Peter Smit spraken vanochtend op 6FM over de blauwe zone – en hoe nu verder. Hier!

Koester …

Koester de kracht die kleurt
zie haar als hun hoop
breek wat de mens besmeurt
wees zuinig met uw biotoop

Koester de staat van de straat
de schoonheid en haar geur
– niet verkracht nog door de winst –
hoog verheven boven ’t blauwgezeur

Koester de spiegel van uw zijn
en uw schatplicht aan wat komt
passeer bedrog en boekhoudpijn
spreek – zonder leugens uit de mond

Koester kortom ’t collectief bestaan
de essentie van het leven
kom los van die loze welvaartswaan
adem geluk – vooral om door te geven.

Halló, verkeerswethouder Boersen!

Met rechts- dan wel linksaf de hand uitsteken valt nog niet mee, wat?

Hier is iets verdwenen …
… en er komt weer iets terug!