Speel de Blaricumse Clasico!

BVV-knarren (45+) zijn op zoek naar nieuwe leden (35+) die op zondag om 11 uur de Blaricumse Clasico willen voetballen. Deze clasico is een wedstrijd van 7 tegen 7 op een half veld en een derde helft in de kantine. Voor dit jaar mikken we op een groep van 20-25 man waaruit twee elftalen worden samengesteld die tegen elkaar spelen op ongeveer 20 zondagen per jaar.

Kermis – gevonden voorwerpen

Links in Het Vitus, rechts in en om d’Ouwe Tak. Te bevragen aldaar. Voorts staan er nabij het kermisterrein nog zeker vijf fietsen.

Meningen over de Feestweek & Kermis

Burgemeester Joan de Zwart-Bloch:
“De gemeente Blaricum kijkt positief terug op de 60e Blaricumse Kermis. Er was op alle dagen van de feestweek sprake van een goede sfeer en er is uitstekend samengewerkt tussen politie, BOA’s, EHBO en particuliere beveiligers. Ook de samenwerking met de horeca en de Oranjevereniging is goed verlopen. Er zijn een paar kleine incidenten rondom het uitgaansgebied geweest, maar die zijn snel en adequaat afgehandeld. Over anderhalve week evalueren we met alle betrokkenen: gemeente, hulpdiensten, beveiliging, horeca en Oranjevereniging. Ook de inwoners en aanwonenden zullen weer in de gelegenheid worden gesteld hun ervaringen te delen.”

Marise Lindeman – van de Koot d’Ouwe Tak:
‘Gezellig publiek, goede sfeer in en rondom ons café. Fijne samenwerking en overlegmomenten tussen politie, boa’s, medewerkers van de gemeente, alle beveiligers en ons.’

Frans Ruijter:
‘Voor de Oranje Vereniging Blaricum is het prima verlopen. Alleen jammer van de zaterdagmiddag dat het regende. Op de diverse evenementen bijna hetzelfde aantal deelnemers als de afgelopen jaren. Met uitzondering van de Solexen waar er voor het eerst meer dan 100 meededen, 114. Kijk met een goed gevoel erop terug. Op naar 2020.’

Duurde iets langer

Uiteindelijk vertrok het geheel om 14:00 uur. Daar waren sommige ondernemers in de Dorpsstraat niet zo blij mee: om 12 uur had het centrum kermisvrij moeten zijn; het nog twee uur niet kunnen gebruiken van 8 parkeerplaatsen (blauwe zone) werd niet gewaardeerd.

Kermis woensdagavond (tot 00:45 uur)

Vechtjasje mag naar huis.

Gevallen jongedame – kon lopend mee naar de ambulance.

‘Parkeerverbod voor de show?’

Dat vroegen meerdere aanwonenden en passanten van de Bergweg zich de afgelopen dagen bij herhaling af.
Zeker de tweede foto geeft aan dat het tijdelijke parkeerverbod echt wel nuttig zou kunnen zijn …
… mits er wordt gehandhaafd. En dat is niet gebeurd.
Aanwonende: ‘Zet dan niets neer als je niet handhaaft.’

Wel een beetje een kenmerk van de Feestweek: het centrum van Blaricum-Dorp wordt bedolven onder tijdelijke verkeersmaatregelen, maar handhaving is er niet. Ook bij het Burgemeester Klaarenbeekpark, Raadhuisstraat/Binnendoor en de Verbindingsweg loopt het aantal verkeersovertredingen tijdens de F-week in de tientallen – per uur.

Sterke traditie: voorbereiding Volksspelen door Brandweer Blaricum

Na de gedane arbeid welverdiende koffie met gebak.
Dat wordt weer mooi vanmiddag – net zoals het weer.