
Le Coultredreef heropend


Le Coultredreef.



Het op zich goede concept van de Voi-deelfiets heeft zo z’n nadelen. Eentje is dat ‘men’ het leuk vindt zo’n fiets om te gooien of in een sloot te smijten. Andere is dat ze niet zelden zo worden gestald dat ze voor passanten en het winkelende publiek overlast veroorzaken. Komt bij dat de bereikbaarheid van de onderneming niet denderend schijnt te zijn. Als het centrum van het Dorp dan toch middels een verkeersplan op de schop gaat, lijkt het zinvol aparte stal-plaatsen te maken voor zowel de deelfietsen als de bakfietsen. Met natuurlijk een flinke dosis handhaving.


Le Coultredreef en ASB-gronden lijken weer klaar voor gebruik.



Bericht van OogArmy DN.
Groep 7 van de OBB deed vandaag verkeersexamen. Begeleidende vrijwilligers Herman (met pet) en Jan waren er na tientallen jaren voor de laatste keer bij. Reden voor de wethouder van Onderwijs Khalid Hammouti om een woordje te spreken, er was een oorkonde en een waarderingsspeld van Veilig Verkeer Nederland, een bedankje van de wijkagenten, bloemen van de school en natuurlijk een dankbaar applaus van de kinderen.





… asperge.

Over het hoe en wat informeren we u als we wat weten. En wat de kosten zijn en wie die gaat betalen.
Op de site van NH Gooi kan men lezen:
Volgens wethouder Frans Cornelis zijn de stenen daar terechtgekomen door een vergissing van een aannemer. Bij werkzaamheden in het dorp waren meer stenen besteld dan uiteindelijk nodig bleek. Omdat de projectmanager op dat moment niet beschikbaar was, besloot de aannemer de overgebleven keien tijdelijk op verschillende locaties neer te leggen. Ze begrepen achteraf zelf ook niet goed waarom ze daar lagen, zegt Cornelis. De plaatsing was niet afgestemd met de gemeente. Volgens de wethouder heeft iemand het idee gehad om de stenen maar ergens neer te leggen, zonder daar eerst toestemming voor te vragen of te controleren of dat wel de bedoeling was.
Dus: fouten, vergissingen, onbereikbaarheid, geen communicatie, inschattingsfouten, enzovoort. Dus geen organisatie, geen planning, geen terugkoppeling, geen checks. Geen leiding, geen bestuur. Wethouder Frans Cornelis (VVD) wordt dinsdag herbenoemd als wethouder.






… en even later toeteren ze elkaars pacemakers volledig op hol.



… op de Bergweg? We gaan ’t zien.


