Dinsdagavond: horeca gezellig vol, straten opvallend rustig

Het 100dB-raam, wat traangas of zo en een paar klappen

De maandagavond/-nacht van de Kermis is over het algemeen rustig verlopen. Wel werden omwonenden van het horecabedrijf aan de Torenlaan rond 22:30 uur nogal onaangenaam verrast door vele decibellen volkszanger. De dB-meter van een overbuurman piekte voorbij de 100dB. Terwijl 85dB wordt beschouwd als maximaal toelaatbaar … Mede door toedoen van de handhaving (via 0900-8844) en de medewerkers werd de geluidsoverlast gestopt. Dat deze manier van muziek maken niet spoort met de vergunning en de afspraken die zijn gemaakt tussen horeca en met de gemeente zal nader tegen het licht worden gehouden.

Voorts was er rond half twee in het horecabedrijf aan de Eemnesserweg een incidentje met iets dat leek op een traangasbommetje of iets dergelijks. Uit voorzorg is de lokaliteit ontruimd, verdere problemen deden zich niet voor. Eén gast is per ambulance afgevoerd, wellicht vanwege wat overtollige consumptie.

En van een paar kanten is er info over wat opstootjes en vechtpartijen – een en ander schijnt even snel te zijn gestopt als het opkwam.

Damesfiets gevonden

Cortina damesfiets, lag zondagochtend niet op slot op straat omgeving Hazeleger. Herkenning: de sleutelhanger …
Indien het jouw fiets is, mail naar knip@oogopblaricum.nl.

Belangrijk voor een topvoetballer in spé: …

… ook als het feest is op tijd naar bed.

Kermis: maandagavond tot 20 uur

Kermis-maandagmiddag: in en rond Het Vitus

Burgemeester heeft Kermis geopend

Touwtje trekken – …

… Kermis geopend.

Toch geklooi?

Opening Kermis


(Het is natuurlijk niet ‘staat dit jaar 60 jaar in …’ (dan zouden sommigen wel willen!), maar ‘voor de zestigste keer in …’
en het is natuurlijk niet ‘oude dorp’, maar Blaricum-Dorp. En de Pusher-machine staat op de Huizerweg.
En het is natuurlijk Kermis Blaricum – voor een 60-jarige mag er wel wat meer ambtelijk/taalkundig respect zijn …!)