Tegengeluid: toch geklooi in tussenliggende straatjes

Mogelijk klopt het gemeentebestuur zich vandaag al op de borst over rustig verlopen zaterdagavond/-nacht en de prima samenwerking tussen de diverse handhavers … Eén zwaluw maakt echter nog geen zomer – een tegengeluid uit de Schoolstraat (onderdeel van het ‘evenemententerrein’):

‘Veel geluidsoverlast hier (jongeren die bij hun auto blijven hangen onder het genot van een eerst nog volle fles Bacardi (tevens na het ledigen bij ons in de tuin gegooid); bijna handgemeen tussen jongeren; twee seksende jongens in de voortuin van de buren (zijn niet thuis). Vervolgens duidelijk onder invloed hard door de straat rijdende (voornamelijk) jongeren. Begrijp mij niet verkeerd. Ik ben ‘voor’ een gezellige Blaricumse kermis. Maar mijn probleem is echt de ‘handhaving’. Die is prima op de horecalocaties aanwezig. Maar juist in straatjes als de Schoolstraat waar men uiteindelijk heeft geparkeerd en dus iedereen na afloop zich heen beweegt … daar gebeurt het (…) en is niemand (lees: beveilinging) te zien.

Ik ben voor de kermis. Het zou alleen super zijn als er tot een half uur na sluiting voldoende handhaving in een iets ruimer gebied tussen de kroegen aanwezig zou zijn. 👌🏻👌🏻.’

Deze laatste suggestie is vanochtend vaker gehoord. Zeker als er op maan-, dins- en woensdagavond veel meer tussen de kroegen heen en weer zal worden gelopen, is een intensievere aanwezigheid van de beveiliging op de tussenliggende delen van het ‘evenemententerrein’ vereist.

Daar is ze weer! – Kermis-ijscoupe Bubble Berry!

Speciaal voor de Kermis en Feestweek in Blaricum hebben wij (tijdelijk) weer de Bubbly Berry in ons assortiment. Met witte chocola en bosbessenijs, rood fruit, proseccogranita, meringues, knettersuiker en suikerspin.
Graag tot ziens bij De Hoop!

Kermis-zaterdagnacht: no problemo

Druk in de horeca, opvallend minder heen-en-weer-geloop tussen de bierpompen, veel handhaving zichtbaar aanwezig. Waarschijnlijk minder druk dan eerdere kermis-zaterdagnachten. Tot middernacht geen incidenten en voor zover nu bekend daarna ook niet.

Aso ultimo

Twee parkeergekkies van de soort ‘vrouwtje hoeft alleen maar even’ blokkeren voor overtreder nummer 3 de doorgang naar de Torenlaan.

Omwonende vraagt zich af …

… welk ander nut de drie door de gemeente geplaatste borden hebben dan het op het voetpad laten parkeren van een vrachtwagen-combi.
Foto en vraag aangeleverd.

Of ’t werkt?

Wel als je veel wespen in de buurt wilt hebben …

Feestverlichting meegesnoeid

U weet het nog wel, de veel geprezen en alom gewaardeerde BOV-feestverlichting. Beetje duur in de aanschaf, maar geen jaarlijkse kosten, want het kon blijven hangen en bijna natuurlijk ‘groeide’ het min of meer met de groeiende takken mee.

Fijn. Maar ze zijn afgelopen week in de Dorpsstraat ook heel natuurlijk ‘meegesnoeid’ – in diverse bomen zijn de draden doorgeknipt en de losse eindjes hangen er doelloos bij. Dat wordt toch extra kosten – voor wie?

Met de kermis de bloemetjes buiten zetten?

Prima. Zorg er dan wel voor dat jij ’s avonds en ’s nachts …

… deze regels in acht neemt. Allemaal.