Ziet u ze?

StudioErikGutter – etalageversiering feestdagen met twee kenmerken van Blaricum.

Sint zat baardig …

Sint zat baardig aan zichzelf te vertogen
wie dit jaar wel zijn fijnpresenten mogen
raadsleden waren natuurlijk uitgesloten
die hielpen immers ‘t Dorp naar de kloten

hoe dus de gelukkigen te verblijden
zonder de kritische noot te vermijden;
dat bracht storm in de eminente reflectiekwab
orde moest komen in de heilige linguistie-drab

gelukkig heeft Sint profane contacten
zelfontwikkelden, unieke levensdidacten
lichtschrijvers die ’t ware woord niet schuwen
die graag het denken de goede kant opduwen

zo deed Sint een greep in ’t Oog-alfabet
geschikt voor stille boer en hete slet –
ook u mag daarmee zichzelf benutten
mits u niet heet Plastic Pinokkio Rutte.

Vooruitziende blik – antwoord?

Al (…) in 2009 stelde Oog de vraag over de dubbele Sinterklaas-intocht.
Blijft dat zo, of komt er over een paar jaar een derde intocht bij (Meent), of eventueel zelfs een vierde (Crailo)?

Of wordt het één intocht – met bijvoorbeeld gebruikmaking van sluis en rivier, dus met de pakjesboot?

U mag het zeggen.

Hier de hele post.

Ach, u kent ze wel, …

… de dorpsgenoten – misschien bent u er zelf wel een! – die op zondagochtend een gezonde wandeling door het centrum van Blaricum-Dorp maken. Mensen die hier hun hele leven zijn blijven wonen, mensen die hier kort of wat langer geleden hier zijn komen wonen. Gebleven en gekomen: ook of juist vanwege dat mooie, dat groene, dat karakteristieke, dat authentieke.

Dorpsgenoten die hun wandeling (of fietsritje met de kinderen) júist op zondagochtend maken, omdat het centrum dan nagenoeg autovrij is (en door het vroege uur ook autoluw) en daardoor de schoonheid van de wandel-/fietsroute nog beter tot haar recht komt.

Eh … kwam.

Met dank aan Hart voor Blaricum (‘mooi dorp, goed bestuur’), De Blaricumse Partij, de CDA-groenheulers en de politieke windvaantjes van D66.

Historisch is nu al de uitspraak van de HvB-fractievoorzitter: ‘Als het vol staat met auto’s, dan zie je dat blauw nagenoeg niet.’

Een blijk van ‘ken uw eigen Dorp’ die zal doordreunen tot half maart 2018 – gemeenteraadsverkiezingen.

Sinterklaas is er

Zo sneu … En geen raadslid te zien – die had zeker de zak gekregen!

Dorpsgenoten (112)

Jacques Walch – ‘cultuur hebben we nodig – humor ook.’

Rob glorieuze winnaar

Traditiegetrouw vindt de dag na de Wijnproeverij (ook wel bekend als Wijn(leeg)loop) de ‘Lege-Flessen-Kruiwagenrace plaats. Gecorrigeerd voor afstand (de winnaar kwam helemaal van Maison & Object naar de glasbak Langeweg/Achterom) en na een succesvolle blaasproef werd Rob Smeets dit jaar de glorieuze en katerloze winnaar. Dit ondanks drie punten aftrek vanwege zijn politieke achtergrond c.q. voorkeur (VVD). Proficiat Rob – en een warme knuffel voor vrouwtje!

Hé, dat komt bekend voor

Want, …

… in aanloop naar de raadsverkiezingen in maart 2014 …

… voerde toenmalig HvB‘er Rob Bruintjes camapagne voor een hogere plaats dan de zesde – en dat lukte.
Uiteindelijk stapte Bruintjes uit de HvB-fractie, maar daarover later meer …

Wijnloop

Begon met loterij – eerste prijs reischeque van € 500, aangeboden door Desiree van Your Tavel Reisbureau Blaricum.