RIP Jopie van de Koot

2010: samen met echtgenoot Anton († 2019) bij hun nieuwe woning in De Wingerd.
zkoot2

2011: samen met Anton en zoon Henny en schoondochter Marise bij de viering van ‘Halve eeuw Koot aan de Tak-tap’.tak50-1kl

Ik ben Janique …

… en ik ben geknipt …
janique1 - 1

… voor het volgende:
janique2 - 1

Alle zwemdiploma’s – en meer

Sinds eind mei jl. is aan de Deltazijde geopend R&A Sports &Swimming. U kunt daar onder meer terecht voor kleinschalige zwemlessen voor alle landelijk erkende diploma’s. Maar ook voor vrijzwemmen, zwemfeestjes, aquafit en duikcursussen. Info HIER.

Oog bestaat 12,5 jaar

Wat gevierd had moeten worden in een overvolle Vituszaal (of in het herboren theater aan de Huizerweg) met een klaterende fotoshow, voorzien van deskundig en jolig commentaar van Frans Ruijter en Oog himself … Helaas – maar wat in het vat zit, verzuurt niet. 

Bijgaand de allereerste foto op Oog, 17 februari 2009. Geen grote vrolijkheid, want er staan personen op die bezig zijn de puinhopen op te ruimen van de afgebrande Vos-boederij. Die brand was in augustus 2008 – zie hieronder.
eersteoogfoto

 

vos3kl

vos6kl

Dag Jella

Vandaag haar laatste dag bij Moeke Spijkstra. Vanavond zuipen, zoenen, knuffelen, huilen – afscheid.

Jella gaat op eigen benen staan – gaat samen met een vriendin starten met Ivy Office aan de Gijbrecht van Amstelstraat in Hilversum. Ruim 40 plekken voor flexwerkers, drie vergaderruimtes, plus een hele goede koffiebar/catering. Dapper. Veel succes!
jella2 - 1.jpegbw1

Tweede leven voor kinderspullen

Sabine Ottervanger laat weten:
‘Graag wil ik het voor (groot)ouders makkelijker maken om kinderspullen een tweede leven te geven in de buurt. Er staat zoveel op zolders te niksen en ouders om de hoek zijn weer opzoek naar die spullen! Daarom ben ik gestart met FamFam, een lokale en persoonlijke website voor tweedehands kinderspullen in de buurt. Heel laagdrempelig kan iedereen kinderspullen online zetten om te verkopen of weg te geven. En (groot)ouders kunnen digitaal struinen voor leuke ‘nieuwe’ kinderspulletjes. Geen gedoe met verzenden, gewoon op de fiets stappen om het ‘om de hoek’ uit te wisselen. Heel makkelijk en veilig, en vooral ook sociaal en duurzaam.’
Schermafbeelding 2021-08-12 om 11.02.20

Maar ‘ze’ hebben het wél geweten

De Gooi en Eemlander publiceerde vorige week een paginagroot artikel over het kunstgras bij BVV.
Beter gezegd: over het granulaat, dus de 40.000 (!) vermalen autobanden. Kern van het verhaal is dat die granulaatkorrels stelselmatig buiten het veld terechtkomen. Dat kan leiden tot milieuschade.
Daar is al (…) vorig jaar november over gecommuniceerd en gewaarschuwd.

Al (…)?

Oog rapporteerde al (!) op 18 februari 2017 over het probleem van korrels buiten het veld. Hier.
Met onderstaande foto erbij. En de schatting dat het al gauw zou kunnen gaan om kilo’s.
Is er wat mee gedaan? Nee, natuurlijk niet. Wegkijken, schouders ophalen, vergoeilijken, beetje liegen en draaien. Met gevolg ruim vier jaar milieuvervuiling – en mogelijk benadeling van de (volks)gezondheid van spelers, bezoekers en omwonenden. Maar ‘ze’ hebben het al die tijd wél geweten.

Blijven we (de gemeente) nog lang dwarsliggen?
rubberrand-bvv-1Rubberkorrels_G&E090821 kopie

••• > Voor de nieuwkomers: het voorzien van twee BVV-velden met kunstgras heeft indertijd tot veel rumoer geleid. Oog heeft daar uitvoerig over bericht – met posts en vlogs. Zoeken op BVV, kunstgras, granulaat, enz. … en een wereld van maatschappelijke, bestuurlijke en financiële naargeestigheid gaat voor u open.

Van die gezellige Franse terrasjes …

… is niets meer over – …
terrasfra

… hier gelukkig (nog) wel.
chapkrant

Bron bovenste foto: twitter; tweede foto/bericht De Gooi en Eemlander.

IJsje van De Hoop – …

… altijd keigoed.
kei-ijs - 1

Voor zeg maar de Feestweek …

… komt er geen kermis, geen geslemp langs de bierpompen, geen Oranjeweitje, geen ringsteken, …
… maar wel bij de muziektent een draaimolentje voor kinderen en een oliebollenkraam – …
… zondag 15 t/m woensdag 18 augustus, ’s avonds tot 21 uur.
feestweekinaantocht - 1

Gezelligheid – in coronacorset

vitus3