… voor een politieke aardverschuiving. Succes – u heeft gelijk.

Aardig dagje …
… voor een politieke aardverschuiving. Succes – u heeft gelijk.

… voor een politieke aardverschuiving. Succes – u heeft gelijk.

Hierbij een kleine update over de donaties aan de Dakdrager-actie voor de Meelmuis.
Inmiddels is er ruim €18.000,- opgehaald!!! Een ongelofelijk mooi bedrag waaraan velen een steentje (of moet ik zeggen, een strootje) hebben bijgedragen. Hoewel dit nog niet het uiteindelijke streefbedrag (€50.000,-) is, gaat het Lambert wel enorm helpen. Zeker omdat we via de Monumentenzorg hebben vernomen dat er wellicht een lening met een zeer lage rente kan worden verstrekt. Dus dat dak? We zijn er van overtuigd dat dat er komt! Mede dankzij jullie hulp!♥️
Mocht het zo zijn dat je in je omgeving nog mensen kent die misschien ook willen doneren, maar nog niet van deze actie op de hoogte zijn: schroom niet en laat ze contact opnemen met DevriendenvanLambert@gmail.com, zodat ze altijd een donatie kunnen maken op rekeningnummer NL93ABNA 0843 3781 90 t.n.v. GMJH Mohrmann Schouten, onder vermelding van grootte boom (of alleen “donatie” als hiervoor gekozen wordt), adres en emailadres. Je kunt ze ook altijd de bijgevoegde flyer doorsturen.
Nogmaals, super veel dank en we houden jullie op de hoogte van het eindbedrag.
Met hartelijke Dakdrager-groet,
namens De Vrienden van Lambert,
Gabriëlla Mohrmann

De Groene Afslag, bij voormalig Tergooi onder de A1 door en dan rechtdoor het terrein op (van de voormalige Kolonel Palm-kazerne). De hei is vlakbij, een mooi complex waar de komende jaren heel veel gaat gebeuren. Nu al prettig om ‘even eruit te zijn’.

Velen kennen de Aspergeboerderij; weinigen weten wat er nu eigenlijk precies aan plannen op tafel ligt. Oog heeft zowel het Strategische Plan van de ASB als het werkplan van gegadigden Niels Arends en Floor Vos onderstaand samengevat en her en der voorzien van feiten/kanttekeningen.

///
Enkele reacties:
Vanmiddag opende burgemeester Barbara de Reijke in de Blaercom de expositie Het verhaal van de vluchteling. Het is een initiatief van verschillende regionale organisaties, waarbij een aantal vluchtelingen die hier nu (tijdelijk) wonen in beeld en aan het woord komen. Met als bedoeling ‘culturen bij elkaar brengen en empathie losmaken’. Naast muziek was er het relaas van de Oekraïense Anna Smolovyk: echtgenoot daar en zij hier met twee dochters en werkzaam als zelfstandig hovenier met circa 100 klanten. ‘Ooit komt er vrede en dan gaan we terug.’

Bij de nieuwe Groene Afslag, tegenwoordig in Bussum.
