
Maarten


Vijftien jaar verder. 30.000 foto’s verder, ruim 17 miljoen hits, 2400 volgers op Facebook, 1450 op Instagram, 700 op X, in 2023 gemiddeld 3500 views/dag op het blog zelf. Ofwel: Oog is wel wat, zeg maar een sterk merk. Wordt zelfs in de recente enquête van de gemeente genoemd als een van de mogelijkheden waarop informatie van de gemeente kan worden verkregen … Aankruisen!
Met veel dank voor de sponsors, veel dank voor de reageerders, de critici, adviezen, suggesties en vooral de tips, veel dank voor de onophoudelijke stroom van complimenten, veel dank voor uw steeds weer boeiende, interessante, inspirerende en irritante (asociale maar o zo menselijke) gedrag in de openbare ruimte. Dat gedrag en wat anderen daarvan vinden is een van de bestaansgronden van Oog, een dorpsfeuilleton, het visuele collectieve geweten en geheugen. Met zelfs kijkers in Frankrijk en Canada die aan Oog verslaafd zijn.
Dank voor uw respect, uw incasseringsvermogen en uw soms maar met moeite onderdrukte afkeuring. Blijf ademen en … verder maar weer.
Onderstaand een collage van foto’s die gemaakt zijn op de voorbije Oog-verjaardagen. (Voor de liefhebbers: rechtsonder staat een archieffunctie (Verleden (archief), kunt u per maand alle foto’s terugkijken.)
Het logo annex de voorgevellichtbak van Het Theater zal door wethouder/locoburgemeester Kennis op zaterdag 17 februari officieel worden onthuld om 18.00 uur.

Vrijdag 9 februari zal Skate4Air wederom bij AH Blaricum stroopwafels verkopen. Skate-ambasadeur en dorpsgenoot Jochem Uytdehaage zal ook daarbij zijn beste beentjes voorzetten. Jochem: ‘Met deze verkoop ondersteunen we baanbrekend wetenschappelijk onderzoek tegen taaislijmziekte om onze droom te realiseren: genezing!’ Dat gaat niet zomaar. Er is nog veel onderzoek, geld en inzet nodig. Skate4AIR wil dat iedereen met taaislijmziekte gezond is en een normaal leven kan leiden. Elke stroopwafel helpt!
Foto: Oog, 2023.



Sonja en Hein van Dam vieren vandaag in goede gezondheid en vrolijkheid hun verjaardagen – hetgeen ze …
… tien jaar geleden ook deden. ‘Een paar mankementjes, niets bijzonders. Je leeftijd gaat een beetje tegen zitten hè, dat is het.’
Info over programma en inschrijven komt in de loop van februari.


… op de Nieuwjaarsreceptie van de gemeente, vanavond in het gemeentehuis. De vraag ‘Voor wie zijn dan die mindere?’werd alom niet begrepen, of eigenlijk wel: ‘Voor mijzelf …’ Maar deze: ‘Trouwens, goodyear is ook een goede band’ was alweer een stuk moeilijker – dus harder gelach. En verlegenheid. (Wat bedoelt ‘ie nou …?)
Hoe dan ook, er waren hapjes en snapjes, oliebollen en bubbels, buiten was het laatste restje illegaal vuurwerk aan de beurt, en …
… voordat burgemeester Barbara de Reijke het glas hief en bijna iedereen leeghandig en grinnikend het ‘beste wensen’ meeprevelde, kreeg …
… Sven de Blom (11) een Jeugdlintje omdat hij vorig jaar zijn te water geraakte moeder en hond Pip weer op het droge had geholpen.

Onzeker is of wethouder Frans Cornelis van de partij zal zijn. Gisterenavond zou hij de Blaricumse Boekhandel openen, maar moest verstek laten gaan wegens een megagrote snotneus met toebehoren.