De Verkeersklassieker Dorp 2023 …

… is NIET een Range Rover (die dingen lijken trouwens steeds groter te worden …) op de stoep bij v/h Blushing en/of de vertrokken Geldmaat, is NIET zo’n ballenbak waarin mannetje geduldig het chauffeurtje zit te zijn omdat vrouwtje doende is een onsje van dit of een struikje van dat aan te schaffen, maar dé Klassieker is …
klassieker1 - 1

… de eindeloze, constant aanhoudende stroom kaartloze achteruitinparkeerders op de invalidenparkeerplaats aan het begin van de Dorpsstraat. Bent u er nog? Oorzaak is enerzijds het verdwijnen van het onderbord met de tekst ‘Als u mijn plaats neemt, neem dan ook mijn handicap‘, anderzijds het foute besluit om het bord niet aan de rand van het vak te plaatsen, maar aan de overkant van de aanliggende voetpad. Zodat het (daardoor misschien niet eens meer rechtsgeldige) bord gemakkelijk door goedwillenden ‘over het hoofd’ wordt gezien – naast natuurlijk al die types die lijden aan fragmentarische kortzichtigheid of het Syndroom van Even  en anderen die niet wensen te worden aangesproken en/of doen alsof ze van een akelige verwegplaneet komen waar ze alleen maar communiceren met opgestoken middelvingers en schrompelpikkies.
(Overigens: de bekeuring is per vandaag verhoogd naar 480 euro. Dat zijn heel wat doosjes Chablis, zalmmoten of smakelijke gebakjes.)

Over het verdwijnen van het onderbord (twee of drie kermissen geleden) en de plaats van het verkeersbord is hier meermalen gepost. 
Dat er niets is gebeurd, is derhalve te beschouwen als een vorm van zwak bestuur. Bij deze dus de uitdaging: zorg dat het in orde komt!
klassieker2 - 1

Suggestie:
• Natuurlijk moet met de komst van de AH-uitbreiding de verkeerssituatie op de Huizerweg én vooral op de stoep tussen nu nog Studio Erik Gutter en voor altijd  De Hoop drastisch worden aangepakt. (Had al veel eerder gemoeten – dus zeker niet uitstellen tot 2035!!!)
• Een goed beginnetje is: maak van de ruimte waar die Range Rover staat 1 of 2 extra plaatsen voor invaliden. Daar is veel vraag naar.
Met dien verstande: dan ook meer controle op het kaartgebruik, want er zijn ook steeds meer types die ten onrechte gebruik maken van een invalidenkaart.
• Een en ander kan met grote voortvarendheid worden opgepakt door raadsleden met zorg voor het Dorp. Die zijn er toch nog wel …?

///

Sterrenteam

Demian, Joey, Michel, Anne, Menno Jurgen en Peter bij hun ster * – met 73 lampjes en de punt op 37 meter hoogte.
De ene dag draait ‘ie met de klok mee, de andere andersom (vanwege de kabels, begrijpt u?). T/m 2 januari.
* Dave en Frank kwamen later.

Kerst compleet, compleet kerst

De Ster van Blaricum

Met dank aan de denkers, tillers, schroevers, draaiers, fittingfenomenen, financiële bijdragers, Van Ginkel B.V. en nog wat anderen.
ster 1 - 1
Vanwege de wind kan de OogVogel niet de lucht in – komt wel.

In de agenda

U en je …
Schermafbeelding 2023-12-21 om 12.19.38

Asielzoekers in Tergooi, mits …

Persbericht gemeente:
persb

Kerststal bij ’t Nennetje en lichtjestocht

Op de Woensberg (bij Gasterij ’t Nennetje) staat een schitterende kerststal die vanaf 15 december voor iedereen vrij te bezichtigen is op elke dag tussen 10:00 en 21:00 uur.
Na de kerstmarkt in het centrum van Blaricum-Dorp op zaterdag 16 december wordt er een lichtjesoptocht georganiseerd vanaf het Dorp naar de stal. Daar is live-muziek en natuurlijk warme chocolademelk, Glühwein, erwtensoep, wafels en broodje braadworst, kerstlekkernijen die in Oekraïne met de kerst worden genuttigd, enz.

‘Met medewerking van de Oranje Vereniging Blaricum wordt er met een lichtjesoptocht gezocht in het bos naar de kerststal. Net zoals Maria en Jozef die een slaapplaats zochten.

Omdat het al vroeg donker is, nemen wij allen een lichtje mee (lampion of zaklantaarn).

Wij verzamelen om 17.00 uur bij de Muziektent.

De route gaat via de Burgemeester Heerschopweg, Achterom, daarna steken wij de Bergweg over en lopen richting Calis Kampweg en gaan dan op zoek naar de kerststal.

De kerstman is aanwezig en vertelt een prachtig verhaal. Een prachtig koor, Sarita’s Hartkoor, zal daar voor u optreden met allerlei mooie kerstliederen en als u wilt mag er natuurlijk meegezongen worden.

Tenslotte is er nog een gezellig optreden van Duo Request en kunt u zelfs een dansje maken.’

In de agenda

Christmas - 1

Aan de herrijzenis van de Ster van Blaricum …

… gaan andere sterretjes vooraf. En een kleine donatie voor de renovatiekosten van € 800,- zal zeker ook ‘verlichting’ brengen.

Van alles wat

Terwijl de sloop van Burgemeester Heerschopweg 5 wellicht morgen gaat starten en dat aansluitend voorheen Blushing plat gaat, zodat het centrum van het Dorp een fijn kerstgat krijgt … – was er op de borrel van het Buurtschap het Oude Dorp te vernemen dat voor Huizerweg 2 en 2a (Gutter) de messen worden geslepen, dat de gemeente inzake de voormalige Melkfabriek en de daarnaast te bouwen oversized villa bij voortduring kronkelwegen begaat en voorts dat er volgens nieuw inzicht het centrum van het Dorp in toenemende mate een tekort aan parkeerplaatsen krijgt en dat de gemeente rustig voortsuddert met het op z’n vroegst iets aan het verkeer doen in 2035.

Bedankje van de Meelmuis

De actie om de Meelmuis te ondersteunen in de strijd tegen de blauwtong, is een groot succes geworden. Mede daardoor heeft Lambert Vos de dure medicijnen kunnen kopen en is een paar schapen ‘voor de deuren van de hel weggesleurd’. Als blijk van dankbaarheid heeft de moeder van Lambert met haar wereldberoemde borduurvaardigheden een fijne handdoek gemaakt (één exemplaar, niet te koop). Lambert: ‘Daarmee willen we alle donateurs hartelijk bedanken!’
handdoek lambert