Harm Kremer is benoemd tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau.
Robert Breitenstein is benoemd tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau.
Info HIER.

… maar dan krijg je geen last onder dwangsom vanwege buiten de velden geraakte kunstgraskorrels.

De operatie ‘Verkeersluw Dorpscentrum’ is na meerdere raadsperiodes overleggen en grootschalig dimdammen van start gegaan. Zoals bekend gaat het om een integrale aanpak, waarbij er minder auto’s in het centrum van het Dorp zullen zijn, meer ruimte voor voetgangers en fietsers zal komen en er vooral meer leefbaarheid en veiligheid zal bestaan.
De eerste en meteen al majeure stap is het plaatsen van een volstrekt nutteloos en ook ontsierend bord tegen de Muziektent aan. Nutteloos omdat er al sinds jaar en dag een dergelijk bord in de tent hangt en dit al jaren geldende verbod misschien een keer in de drie weken door anderhalve puber met een blikje krachtlimonade wordt overtreden. Ontsierend omdat de Muziektent – onpraktisch en zelden gebruikt als ‘ie is – hoort bij het karakteristieke straatbeeld, mogelijk zelfs behoort tot de verzameling Gemeentemonumenten.
We prijzen de gemeente voor haar ergens toch gevonden slagvaardigheid en zijn benieuwd naar de volgende stappen – hoe en wanneer … en alvast bedankt mede namens de achterkleinkinderen en zo.
De Oranje Vereniging Blaricum zoekt gepassioneerde vrijwilligers om onze geweldige evenementen tot een succes te maken!
Of je nu wilt helpen bij Koningsdag, de gezellige Blaricumse kermis wilt ondersteunen, of de magie van Sinterklaas wilt verspreiden, we hebben jouw hulp nodig! Sluit je aan bij ons team en laat samen onze gemeenschap stralen! ![]()
Neem contact met ons op voor meer informatie en word onderdeel van iets bijzonders!



Gegeven het grote maatschappelijke belang heeft de voorzieningenrechter aangegeven dat het COA in de tussentijd door kan gaan met het plaatsen van asielzoekers. Wel is aangegeven dat het college de omgevingsvergunning dient aan te vullen met een belangenafweging en nadere ruimtelijke onderbouwing. Dit zal meegenomen worden in de bezwaarprocedure. Een en ander betekent dat de komst van 250 statushouders een stap dichterbij is. Inmiddels blijft de bezwaarprocedure gewoon doorgaan. Op 16 mei zal het bezwaar ter tafel komen in de Commissie voor Bezwaarschriften.
///
Het ziekenhuis Tergooi-Noord is dan wel naar Hilversum verhuisd, dat wil niet zeggen dat er op de locatie Rijksstraatweg/Prins Hendriklaan geen medische zorg meer zou zijn. Dat is dus wel zo. Tevens zijn er activiteiten van Vivium, is de locatie gedeeltelijk in gebruik als overloop voor Naarderheem dat wordt gerenoveerd en is er het plan om in een ander deel van het voormalige ziekenhuis asielzoekers te huisvesten. Daartegen lopen evenwel juridische bezwaren van omwonenden. Woensdag a.s. is er een perslunch van het COA, daarna hoort/leest u verder.
Aldus de gemeente. En daarom komt er bij het zgn. Blaricumse Paadje (de vijf winkels/bedrijven aan de Dorpsstraat) geen logische uitbreiding van de aanwezige tegelstrook. Terwijl er, zeker op mooie dagen, flinke behoefte aan is om daar net even iets gemakkelijker wat stoeltjes en banken neer te zetten. Ook voor de doorloop. Maar we doen niet aan verstening. Ofschoon …
… elders in het Dorp bermen zonder probleem worden … versteend. Zodat er geen grasspriet noch zonnebloem kan groeien.
Desnoods ook nog voorzien van gemeente-lijkende palen, door een particulier geplaatst. Maar waar het nodig of nuttig is, doen we niet aan verstening …
(Links zoals het was, rechts zoals het is.)

… maar de rollatorbuurman raakt erdoor – na z’n stopje op de schone bank – geblokkeerd.

